Det här med humor är ju relativt

Rubriken är något vi har konstaterat många gånger sedan Madde sade dessa kloka, insiktsfulla ord. Madde är ju en klok flicka. Något som också konstaterats många ggr sedan vår inte riktigt kloka och insiktsfulla lärare sade detta. Men just detta hade han ju faktiskt rätt i. Hursomhelst, det var inte vår gamla, extremt knäppa lärare jag skulle prata om. Det jag skulle prata om var humor. Jag fick den här frågan en gång för inte så länge sedan; Är du en sån som skrattar åt dina egna skämt?... Vad är det för fråga? Självklart skrattar jag åt mina egna skämt. Jag drar ju inte skämt som jag själv inte tycker är roligt, för då blir det ju inget skämt. Jag förstår inte det där. Därför följer här några saker som jag på sistone har skrattat extremt mycket åt, så kan ju ni se om det här med humor är relativt eller inte.

- Man ska se möjligheter och satsa på dem. Det går att förändra saker och ting, man måste bara våga. Vi måste ha mod. Mod till att se möjligheterna och våga förändra!
- Men käre, lille barn...

* Att härma Ika i rutan med okänd dialekt. -Näää, VAD är det där för nånting? (Jag äger på detta)

- Var är Tess? - Hon sitter i en buske och pratar i telefon.

Observerat pinsamt moment för att sedan bara säga: Står du i kö eller?

*Att det finns en person som verkligen heter Dickhurt. Jag och Madde addade denna person på facebook när vi hade blivit berusade efter ett glas vin...

* Att Edman föredrar att vara Nanne Grönvall framför Markoolio

- Vi kan läsa om det på disco...ver...system...JAHA, discover system.

- Var är margarinet?
- Jag vet inte...
Kollar kylskåpet, lådor, skåp, diskbänk, köksbord.
- MEN var är det någonstans?
- Jag vet inte...
Fortsätter letandet. För att sedan hitta det i frysen.

Jag kom på att jag skrattar extremt mycket varje dag. Det är svårt att minnas allt det roliga när man har vänner som jag. För mycket roligt det blir det. Oavsett om det här med humor är relativt eller inte.

Dagens person: Mamma. För att jag saknar dig.
Dagens citat: "Tenta-p är sunk-p"
Dagens fråga: Vad har ni skrattat åt på sistone?











Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag saknar dej också! Ser fram emot påsk då vi kan dricka vin och sjunga sing-star! Kram

2009-03-23 @ 16:18:43
Postat av: sara bangar inte

jag skrattar när jag är med dig, och jag saknar dig. jag skrattar inte så mycket nuförtiden, nästan ingenting alls om jag tänker efter, alla är så bittra, det är deprimerande, jag vill itne bli så, jag försöker sprida positiv attityd, men alla är så inskränkta på sin bitterhet. jag vill inte vara i närheten av såna människor.. =(

2009-03-24 @ 08:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0