Klubben för inbördesbeundran, tacka och ta emot.

Vi är en sådan perfekt fyrklöver. Dynamiken är perfekt. Balansen är perfekt. Humorn är på topp. Intelligensen är överväldigande. Sysslorna för många. Minnen så värdefulla. Nuet det viktigaste.

Detta blogginlägg ska försöka beskriva en unik grupp, en vänskap så stark och orginell. Den ska förklara min drog. Mina vänner. Mina älskade vänner; Madde, Marc-ass och Edman. Vi är egentligen för bra för att kunna beskrivas men jag ska göra ett försök och jag ska göra ett försök i form av citat. Citat som kommit upp i nyktra och onyktra tillstånd. Läs och njut.

Det bör tilläggas att jag vill skriva ner dessa citat för att jag anser att de bör hamna i LIU:s ansökningsbroschyr för att jag hävdar bestämt att de på ett ärligt och rättvisande sätt visar hur ditt liv som student i Linköping kan komma att se ut. Genom att jag nu har nämnt det hoppas jag att denna blogg kommer upp om man söker på LIU och ansökning och på så vis når jag mitt mål även om detta inte skulle hamna i någon broschyr.

Madde: Kul att de har målat insidan av hans mun.

Marc-ass: Den går 20,40 och 00.
Tess: Vad är det för klockslag?

Madde och Tess i kör: ORGANISKT!! 
Frågan kvarstår dock, vad var det vi skämtade om? Det var ju så förbannat roligt...

Edman: Jag har ärvt min fars talang att kunna smyga ifrån sovande kvinnor utan att de vaknar.

Marc-ass: Förfest, det är vår disciplin det, Tess.

Tess: Jag går som en karl i högklackat utan lår.

Marc-ass: Nu känner jag mig som ett varmt paket.
Tess: Ja, ett varmt Marc-ass paket kommer gåendes.

Madde: Du har sant.

Madde: Här
Och sedan räcker hon mig två salamikorvar som legat på hennes macka.

Marc-ass: Vad är det som luktar? Luktar det bränt?
Marc-ass springer till spisen och blir sedan knäpptyst.
Tess: Vad? Vad är det för något?
Marc-ass: Nej, fy fan. Kom INTE hit!
Jag går dit och upptäcker att Marc-ass bränt sönder en sked. Jag skrattar fortfarande hysteriskt åt det, Marc-ass.
Marc-ass: Ett tag funderade jag på om jag skulle kunna slänga den utan att du märker något.

Edman: Nu får inte ni skratta åt att jag har en sådan här ögongrej.
Madde: Haha
Tess: Du kan ju inte säga något, du har ju bettskena.
Edman: Tess, du kan inte säga något. Du sover faktiskt i behå.

Madde: Hejdå, Marc-ass! Ha det så bra, vi syns.
Tess: Du med!

Madde: Hur mår ni, mina vänner?
Tess: Jag är lite stressad för det här med McDonalds.

Marc-ass: Jag har inte fått mig något på några dagar...
Tess: Det är lugnt, du sover ju hos mig.
Vi pratade inte om det som ni tror att vi pratade om.

Tess: Åh, ni måste lägga er ner. Jag kan verkligen rekommendera det. Det snurrar inte. Ingenting sånt. Det är bara så...skönt.

Tess: Vad pluggar du?
Han: Kungsgård
Tess: HÖNSGÅRD?!?
Sedan rufsade Hönsgård Madde i huvudet, innan han drog med henne ut för att hans mamma skulle komma och hämta honom.

Tess: Du vet den där boken om konspirationer jag gav dig?
Madde: Ja?
Tess: Ibland tror jag att folk använder den som kurslitteratur...

Tess: Skrattar bäst som skrattar sist.
Marc-ass: Ja, fyllan vinner.

Kommentarer
Postat av: Dina

Vilket härligt gäng:) I'm happy for you!

2008-11-01 @ 15:30:53
Postat av: sara bangar inte

Tess, I miss you! Linköping snart? ;D

2008-11-04 @ 00:09:08
URL: http://distilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0