Det var ju gulligt men dra åt helvete

Jag var ute och promenerade förut för att göra hjärnan förberedd på masspluggpsykos i några veckor. Hemtentan kommer med stormfart och jag kan för stunden ingenting. Beror nog mest på att enkätkonstruktioner intresserar mig inte någonstans. Hursomhelst, när jag går där på cykelbanan så står det plötsligt en korg med äpplen vid kanten. Det finns också en skylt där det står "Varsågod". Jag kommer på mig själv med att börja le, detta var ju alldeles urgulligt gjort. Bjuda på höstäpplen till alla promenerande pensionärer och barnfamiljer. Men tar jag ett äpple? NEJ! Absolut inte. För dessa äpplen kan faktiskt tillhöra häxan i Snövit. Varför skulle någon helt oskyldigt snällt bara bjuda på äpplen? Det händer inte. Dessa äpplen är antingen förgiftade, maskätna, äckliga eller livsfarliga. Något måste det vara. Så det var ju gulligt, men inte fan tänker jag vara så naiv så jag äter en främlings äpplen. Dra åt helvete, komma här och försöka förgifta mig genom att vara gullig. Jag är för fan inte Snövit.

Men på vägen tillbaka så ser jag två män som är Snövit. Dessa män står nämligen och skrattar och plockar äpple efter äpple ur korgen. Lägger ner i en påse och smakar och har sig. Jag ler igen. Det är ju FAKTISKT jättegulligt att någon kunnat glädja dessa två Snövit med denna lilla gest. Fast sedan tänker jag som så att Snövit blev också jätteglad över häxans äpple och sedan ångrade hon sig nog bittert. Fast skrattar bäst som skrattar sist, Snövit fick ju prinsen och det är väl den ständiga målsättningen. Eller?

Så, vad är viktigast då? Att vara misstänksam mot häxan eller lita på Snövit inom sig? Vad kommer man längst med?

Dagens person: Snövit. Det är något med henne. Hon trallar runt, klappar ekorrar och får ändå som hon vill.
Dagens citat: "Jag ska börja med såna där förkortningar. E-tuna, L-köping, S-holm" Av: Sara
Dagens fråga: Hur ofta ska man vattna en kaktus? Vad innebär: Vattnas sparsamt?

Kommentarer
Postat av: sara bangar inte

hahaha, jag älskar att vara med på din lista =D

2008-11-09 @ 20:09:31
URL: http://distilla.blogg.se/
Postat av: Madde

Snövit låter lättläst. Ett jobb för edman.

2008-11-10 @ 00:11:34
Postat av: allseende ögat från montreal

vattna när den vart torr ett tag vetja





för mer specifik intruktion se google

2008-11-10 @ 07:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0