Dags för en uppdatering ännu en sömnlös natt?

Och så sitter jag här igen. Och kan inte sova. Jag är nu jättepigg. På dagen idag var jag jättetrött. Hm, kan jag ha vänt på dygnet? Frågor som söker svar...

Fast jag är också i ett stadium där jag inte har något att säga. Eller något kan jag väl alltid komma på, men jag vet inte hur roligt eller intressant det kommer bli. Men vad spelar det för roll? Det är ju inte direkt så att jag bryr mig om vad ni tycker!! Detta kallas att vara lite sarkastisk. S-A-R-K-A-S-T-I-S-K.

Hm, min humor får sig inte ett lyft på nätterna. Men som min käre Madde konstaterat några ggr: Det här med humor är ju relativt... Egentligen skulle jag nu kunna ha ett långt resonemang om Goffman, definition av situationen och rollspel. Men det orkar jag inte. Speciellt inte som jag avskydde Goffmans lilla rosa och faktiskt lovade att elda upp boken. Detta har inte hänt då jag använt den som referenslitteratur och kommit fram till att jag nog kommer göra det i min sista uppsats också. Men sen så...kanske....ibland...fast oftast. Där kom jag helt ifrån ämnet, inga återkopplingar idag.

Så, jag kanske ska göra som alla andra bloggare och bara berätta om mig själv och mitt liv? Vad händer hos mig? Vad pågår hos den vanliga studenten? Vad tänker hon? Vad gör hon? Vem är hon? Jag känner att jag har ett uppslag till en artikel hos Aftonbladet här.

I mitt liv just nu är det både mycket och lite på tapeten. Detta händer just nu:
- Jag övar spex. För jag har fått en biroll.
- Jag ska ragga sponsorer och får därför en enorm lust att på mötena börja använda säljaruttrycket "Jag drar ner byxorna".
- Jag saknar Stockholm. Jag vill hem till mamma och jag vill mysa med min Calle.
- Jag har skrivit klart min hemtenta. Enorm befrielse. Det är lycka, om ni ville ha en definition på det.
- Jag har fått lära mig att det finns en kokbok där sperma är huvudingridensen. Väldigt proteinrikt.

- Jag missbrukar kaffe. Mer kaffe åt, Tess. Jag är ganska lättköpt så om du behöver en tjänst av mig så kan du bjuda på kaffe. Det blir inte svårare än så.

- Jag ska få mitt och Maddes företag i rullning. Jag? Vi skulle jag ha sagt där, men då hade min egotripp förstörts.

- Jag ska träffa min bror till jul. Vi bor ju bara 5 km ifrån varandra...

- Jag ska börja bryta på tyska. Allt för laget, allt för rollen.
- Jag älskar South Park.
- Jag hade en perfekt torsdag med Madde. Bästa kvällen på en evighet.
- Jag kan absolut inte lista mitt liv för det skulle innebära att mitt liv var enkelt och ganska tråkigt. Och så är faktiskt inte fallet. Jag glider, jag rullar, jag kämpar, jag mår bra.

Dagens person: Jag själv. Såklart. Jag har faktiskt aldrig fått bli det, så det var helt enkelt min tur.
Dagens citat 1:
Jag: Jag har fått en biroll till spexet!
Richard: Vad ska du spela då, träd nummer 3?
Dagens citat 2: "Ska vi ta det ekologiska eller ska vi leva?"
Dagens fråga: Är det någon som orkar läsa mina inlägg och sedan säga sitt favoritinlägg och det inlägg som den tycker minst om?


Kommentarer
Postat av: sara bangar inte

Tess, har du haft en bra jul? vad ska du göra på nyår? mitt nyårslöfte är att åka o hälsa på dig i L-köping =D



klart jag orkar läsa igenom alla inlägg fast inte just nu, men jag kommer ihåg ett inlägg som va rörande, innan du skulle flytta till london o skrev avsked till alla vänner, d va fint.

saknar dig!

2008-12-27 @ 19:04:33
URL: http://distilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0