Nytt år, nya kunskaper.

Detta lyckades jag få reda på innan 2007 tog slut. Alla som läst inlägget "Time passes" vet vad jag pratar om, om nu någon någonsin vet vad jag egentligen pratar om. Men det är ett helt annat inlägg.

1. Betyder ler och långhalm att man är lika eller olika?
Det betyder typ att man är ett jättebra team, sitter ihop. Uttrycket kommer ifrån att bönder upptäckte att man inte kunde slita bort lånhalm från lera. Eller något.
2. Är Maria Gripe död eller lever hon?
Hon är död. Hon dog typ i april förra året.
3. Vilka är Sveriges femte, sjätte och sjunde största städer?
Västerås, Örebro och Linköping. Men det kommer jag ändå snart ha glömt bort.
4. Vilket landskap är det som inte har några städer? Härjedalen?
Jag hade rätt!! Ha, se på den ni... Det är Härjedalen.
5. Ska man tro eller inte tro på växthuseffekten?
Snark... Ord och meningar som "Koldioxidbanta", "Klimatsmart", "Så försvarar du din oljepanna" får mig dock alltid att le lite. Nej, jag blir inte mer seriös än så.
6. Varför dödar J.K Rowling Fred i sista boken och varför i helvete excisterar sista kapitlet? Det suger.
Jag vet inte än, jag har inte lyckats få tag på henne...
7. Är naglar hårt pressat hår? I så fall, varför har vi hårt pressat hår på våra händer och fötter?
Det är typ en förtjockning/ förhårdning av någon hud. Fan, minns inte... Men det skyddar våra känsliga fingertoppar och så. En del tycker också om naglar för att göra fingertopparna lite extra snygga, så det fyller ju också en funktion.
8. Vad är det för skillnad på "vanliga" högskolor och folkhögskolor?
Jag har inget direkt svar på det, men "vanliga" högskolor är bättre än folk...typ.
9. Vad är whiskey gjort av?
Det är gjort av spannmål och i Skottland dricker man det som vatten.
10. Hur kunde Rhianna få en jättehit med låten "Umbrella"?
Fortfarande oklart.

Ellerhur har jag varit duktig? Men jag måste säga att ni varit rätt dåliga på att hjälpa mig med svaren. Tack för den, ska jag allt komma ihåg!

Dagens lirare: Edward. Huvudpersonen i en vampyrroman. Skräplitteratur när den är som allra bäst.
Dagens citat: "Jag är nog bra på allt". Min bror dagen innan julafton. Det fick mig allt att le.
Dagens fråga: Så, vad har ni lärt er hittills i år?

Kommentarer
Postat av: Sara (TES)

jag har några frågor till författaren/skribenten Tess.
1. Svarar du aldrig i telefonen när det ringer?
2. svarar du aldrig på sms när du får sådana?
3. Imorgon (torsdag) ska jag telefonterrorisera dig (om jag kommer ihåg) tills du svarar, kommer du svara? det får morgondagen utvisa.
4. vill du följa med och dricka öl på lördag? long time, no see..
5. jag kan bjuda på en öl? ta med elin!
PUSS

2008-01-16 @ 23:33:58
Postat av: Skribenten/ författaren

1. Jo, men bara om den är på samma ställe som jag. Orkar aldrig springa till samtal. Ta det inte personligt :)
2. Jag har inga pengar på mobilen, men annars gör jag oftast det.
3. Du ringde ju bara en gång, jag är besviken...
4. Jag ska nog på fest på lördag, vill du följa med?
5. Bjuda på öl låter iofs trevligt... :P
PUSS

2008-01-18 @ 00:42:52
Postat av: angelica

måste verkligen säga detsamma :)
Underbart att vi funnit varandra *igen*

2008-01-18 @ 22:36:28
URL: http://angelicaoervall.blogg.se
Postat av: Den telepatiskt nonexistenta musslan

Ja de jaevlarna byggde minsann hus ja. Jaevlar, de kunde dem. Vad gaeller Rhianna sa far man nog istaellet undra om det verkligen aer en hitlat, eller om DE har laemnat en residuell avbild i din hjaernskal.

2008-01-27 @ 10:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0