Det är ju bara på film.

Ja, nu ska även jag tjata lite. För det var ett jävla tjat. Ja, han är död. Ja, han blev bara 28 år. Ja, han var snygg. Ja, det är hemskt när människor dör så unga. Ja, jag pratar om Heath Ledger. Vilken jäkla ikonstämpel han fick. Kom igen, han gjorde vaddå? Fyra stora filmer? Tio orsaker att hata dig är inte längre bra. Tyvärr, för den var en riktig klassiker när man var....12. En av de allra bästa så kallade "high school filmerna". Men den är inte bra längre. Och den ger framförallt inte Heath Ledger någon jäkla James Dean stämpel. Casanova sög. Jag minns den inte strålande bra, men jag vet att jag såg den med Madde. Förmodligen spenderade vi större delen av filmen med att ge varandra uttråkade blickar och säga intelligenta och reflekterande saker som: Men åååhhh eller Shit, den här är verkligen värdelös.... En riddares historia är bra. Den är rolig och lättsmält. Den är riktigt bra och jag är beredd att säga att han är värd lite prestigé för den filmen. Brookback mountain är inte bra. Dessutom är dom ju bögar!!! HALLÅ!!!

Brookback mountain får mig att tänka på filmer som berör "viktiga" ämnen. Filmer som folk inte vill tycka illa om. De blir nästan alltid storfilmer. Det är samma sak med "This is England". Handlar om nasism och hela den tradelutten. Men kom igen, den är helt överskattad. Efter så mycket snack trodde jag åtminstone lite av mitt ändå väldigt stora samhällsengagemang skulle väckas till liv. Men nej. Samma sak med Lilja Forever. Alla blir så berörda. Åh. Gulligöll. Dom är bögar, jag blir så berörd... Åh, lilla pojken hamnar i dåligt sällskap. Jag blir så berörd. Ibland känns det som att människor inte vill tycka illa om sådana här filmer för att de då ska hamna i en viss kategorie. Men nej, man är inte homofob för att man inte tycker om Brookback mountain. Dessutom är det lustigt att man kan bli så berörd av "This is England" men när filmen är slut och verkligheten är tillbaka så rör man inte en fena för att jobba mot nazism. Men hursomhelst mina vänner, är filmen dålig så är filmen dålig. Det är ungefär som jag inte måste veta vilken druva mitt vin är gjort av, smakar det skit så smakar det skit. Ja, lite långsökt. Fast vad pratar jag om? Det är ju trots allt bara på film...

Idag är min stora röksugs dag. Jag blir röksugen hela tiden. Jag röker en cigarett, blir människa och BANG! Jag är röksugen igen en halvtimma senare. Och har jag tänkt tanken att det vore gott med en cigarett så kan jag inte släppa det, även om jag inte vill röka för att det tex. är jävligt kallt ute. Röksuget bara växer och växer. Någon jävel hade ur sig att jag kanske är beroende, men sånt lyssnar jag inte på. Förövrigt är jag röksugen igen...

Dagens citat: "Och vad hade du tänkt uppnå med den träningen då?" Dina berättade om vad gymskortsäljaren hade sagt till hennes kompis när kompisen skulle köpa gymkort. Det var jätteroligt då.
Dagens lirare: Mamma. För att du är världens bästa. I alla lägen och på allt. Det går inte att beskriva mamma på ett mindre töntigt sätt, inte om jag ska göra en rättvis bild av henne. Du är helt enkelt mitt allt, mamma.
Dagens fråga: Är det vanligt att katter attackerar människor?

Välkommen tillbaka, Australian man. Jag har saknat din närvaro.

Kommentarer
Postat av: Sara (TES)

nej snälla katter (mina katter) attackerar inte människor, dom hoppar upp i knät purrar och vill bli kliade bakom örat =)
jag är också röksugen, man är nog det bara för att priset har stigit och för att det är kallt ute, jävla land alltså...

2008-01-28 @ 12:42:31
Postat av: oiw

ok come igen, ge lite cred to the chubby little guy i This is England. han ÄR grym

2008-01-28 @ 18:54:41
Postat av: not oiw

WIO RULES!!!!!!!

2008-01-28 @ 18:54:55
Postat av: Mamma

Kul att bli dagens lirare!Det beror nog på stöötningen från mina barn... och min tolkning av High school musical!Kram

2008-01-29 @ 09:56:28
Postat av: Författaren

Okej, han är rätt grym som lyckas göra den rollen för att han är liten och knubbig. Men manuset och handligen...it sucks.
Btw, ni alla borde få äran att se min mammas tolkning av High school musical...det är bland det bästa jag vet. Det är ett sådant där moment när man skrattar så man inte får luft moment.

2008-02-01 @ 13:50:39
Postat av: Dina

What can I say but klockrent. Ja, de där katterna var rätt spooky. "konspiration", för att citera vår kära gamla hawaiisurfare.:)

2008-02-01 @ 16:34:53
Postat av: The Double Cheese Man says

Ja, satan i gatan, den eviga ciggen. Måste sluta röka nu. Ger en emfysi, för fan. Och tävlar med matkassan om valutasprutan, gör den. Helvete.

Problemet är ju att det är nog stressigt just nu. Behöver ingen nikotinabstinens nu. The creeps, man. Inte passat att sluta på ett par veckor nu. Hoppas att det hela rundar av sig i någon solnedgång efter en hård dag på köttplantaget. Men hur fan ska man stå ut när aboriginerna smyger ut för rökpaus? Hur? HUR!?

Nä, ska säga hej då för gott, tillfälligt, snart, igen. "Ciggen o liggen gör en till en trygg en." Som jag brukar säga. Ha Ha! Dangly parts.

2008-02-02 @ 10:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0