Come on, bitch. Make me cry.

Människor som är kring sina 20 och har tagit studenten blir lätt deprimerade. På något sätt måste man möta verkligheten. Målet som man satsat på i tre år, studenten, är över och kommer aldrig mera åter. Det var en glad, kul och på många sätt en fantastisk dag. Men den varade bara en dag. Just den dagen är man kung över allt och sedan går det bara nedför. Nu måste man ta tag i saker, inse sina begränsningar och försöka hitta de där få och lockande möjligheterna. Det är också nu man måste göra mycket saker som man inte känner för. Jag känner inte för att jobba, men vet att jag måste. Jag måste ha pengar. Jag känner inte för att tvätta, men jag måste ha rena kläder. Jag känner mest för att titta på tv, dricka kaffe och snacka skit. Men även dessa aktiviteter gör mig deprimerad efter ett tag. För även om det kan vara skönt att inte göra någonting, så finns det också en skräck för att bli totalt förslappad. Man blir rädd för att man inte ens ska orka äta mat när man är hungrig tillslut. För då krävs det en ansträngning av en.

Tiden efter studenten och innan universitet är en fucking neverland. Man befinner sig ingenstans. Man inser också att många av de drömmar man drömt om livet efter gymnasiet blir aldrig mer än drömmar. Det är svårt att få drömmar att möta verkligheten. Men samtidigt är jag en optimistisk människa i grunden. Naiv kan det kanske också kallas eller att jag aldrig lär mig. Men jag vet att jag även detta år kommer drömma och sätta upp mål. Jag vet också att inte ens hälften av allt jag drömmer om kommer bli sant. Fast det finns väl en viss konstnärligdepressionscharm i det också.

Jag har iaf lärt mig att för att överleva det riktiga livet utanför gymnasiets trygga väggar, med finniga och drömmande tonåringar krävs två saker. Ett är pengar. Allting kostar pengar och studiebidraget och underhåll m.m. kommer aldrig mera komma in på ditt konto och göra att du kan bli berusad med bästa kompisen varje helg kring 25e. Men det krävs verkligen pengar för att kunna vara på topp. Det andra är ironi. Man måste skämta om ens livssituation och skratta åt deppiga söndagar. För deppiga söndagar finns det gott om. Och måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar. Inte lördagar för då är man oftast lite berusad. Men man måste skratta. Jag skrattar hela tiden åt mig själv. Som mitt nya motto: Jag är inte arbetslös, jag glider runt.

Så, my friends. Fortsätt drömma och sen garvar vi åt det.

Kommentarer
Postat av: wio bio

shit bror ibland är du djup som fan
jag hade en lärare som också var djup idag som sa "Ni kommer aldrig tycka ni är tillräckligt redo, ni måste bara göra det"
CHOOOK DJUPT
och sant
O_o

2008-01-14 @ 15:05:23
Postat av: Jag Tes

Ibland chockerar jag faktiskt mig själv över hur djupt jag kan ta livet, med tanke på hur ytlig jag vill vara.

2008-01-14 @ 17:14:24
Postat av: sofia

äntligen några ord från tezzie. tyckte det var ett tag sen du skrev. Skönt att inse att du bara reflekterade över livet och inte bara var lat.

2008-01-16 @ 00:15:24
Postat av: Wii

och detta skall komma från den unga kvinnan som gav upp sin blogg efter en minst sagt gedigen vecka?
Nej, sofia. Jag tror inte att du har rätten att uttala dig om just detta.

2008-01-17 @ 19:58:01
Postat av: sofia

vem e du?
men jag överlåter jobbet till dom som kan skriva. Som Tess. Jag kom själv på att vem fan vill läsa vad jag skriver :/ inte jag iaf. Så det var mer för er skull än min ;) eller nåt

2008-01-19 @ 05:25:27
Postat av: Anonym

det är WIIo, hallå
jag kanske ville ditt ego? think about the slutty people!!!!!!

2008-01-20 @ 11:19:01
Postat av: TeS

Jag älskar att ni pratar med varandra genom min blogg, this just made my day.

2008-01-20 @ 17:05:15
Postat av: aifos

abow, va det wio. du förvirrade med den där svenskan. "gedigen", "unga kvinnan". shit bruden. du kan när du vill asså.

2008-01-20 @ 19:52:07
Postat av: oiw

haha det var meningen bryyyr!!! chookaste kamelonten(stavas det ens så?:P) när ja vill var ja vill fifan!!! att ha många uttropstecken e också fett me blatte!!!

puzz tezzie!!

2008-01-21 @ 09:51:21
Postat av: Mannen som uppfann ankelyxor

Schiet. Chookaste bryydern eller wha?

Whatever.

Jag har pengar. Aen sa laenge. Foer du pratade vael egentligen mest om pengar? Okej, sjyst. Det daer med ironi vet jag dock inte om jag har. E d den senahste dryygen???? think of the slutty people, for fuck sake.

Anyway kaboombastik.

2008-01-27 @ 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0