The list.

Tänkte göra ett experiment. Jag ska lista allt som är bra och dåligt med denna London resa hittills, efter bara tre dagar. Det känns som om jag varit här i sjutton år eller något sådant. Kanske för att det har hänt så mycket och allting som händer är hela tiden nya saker. Men iaf, sedan ska jag göra en ny lista om ungefär tre veckor- en månad och se vad som har förändrats.

BIG FAT NOT GOOD:
Att man inte kommit in i familjen och alla vanor än. (Inte konstigt)
Inget kontaktnät, än. (Verkar dock väldigt lätt att skaffa nya vänner)
Att man inte kan kommunicera obehindrat.
Att barnen älskar run- around games över allt annat.
Att Thea skriker och har FÖR mycket energi.
Det är svårt att bara gå och ta saker i köket, även om det är det man måste och har rätt till.
Att jag några gånger  varje dag tänker på min familj och saknar dem så mycket att jag blir helt gråtfärdig. (Har dock inte gråtit än, men det kommer... just nu känns det som om de kommer komma någon gång idag)
 Att man inte vet om man gör bra ifrån sig eller inte.
Mitt sår på mitt knä som jag fick efter alla jävla lekar. Känner mig så osofistikerad av det här.

SAKER SOM ÄR BRA ELLER IAF KOMMER ATT KUNNA BLI:
Att Madde är i närheten.
Att Elin kommer idag.
Att vi hittar till Svenska kyrkan.
Att barnen och föräldrarna verkar tycka om mig.
SKYPE OCH MSN! Helt otroligt vad jag älskar internet nuförtiden.
Att jag tog med min egna dator. Skulle ha dött annars.
Att min familj ska komma och hälsa på + förhoppningsvis lite vänner.
Att jag är ledig två veckor vid jul.
Starbucks
Att jag ska göra min räkna ner kalender för en månad. Känns det inte bättre då, ska jag ta mig en andra funderare över det här. Men förhoppningsvis går det bra. Vill att det ska funka och ibland känns allt så rätt, medan det ibland bara känns tungt.

Richard, du får skriva ett mail till mig så att jag har din mailadress. Då kan vi börja maila varandra.
Mamma, Mårre, Jocke och Tita, jag ringer ikväll vid typ nio för mig. Tio för er, med andra ord.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Allt kommer att lösa sig! Du hittar alltid på något...saker att göra, vänner att träffa. Vi saknar dej också så det gör ont!Älskar dej Tessastumpan!

2007-09-11 @ 14:13:11
URL: http://minkafferast.blogg.se
Postat av: Mårre

Tessan! Don´t worry!
Det är alldeles normalt att vara lite obalanserad första veckan.. (utom för mig som är kroniskt obalanserad..) Passa på och njut av livet( och din egenhändigt gjorda mat, he he..) så kommer vi och kraschar friden till höstlovet.
Janne Björklund skördar segrar som partiledare och media börjar tro att han kan bli populärare än Fredrik Reinfeldt. Ja, hos svenska folket alltså, inte hos Marita Ulvskog..

2007-09-11 @ 16:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0