I've got no party to go to.

Marit Bergmans låt har fått en ny innebörd. Vänner är en bristvara här. Ser dock fram emot helgen, som jag tror blir jättebra. London eye och utekväll. Tror också det blir bättre nästa vecka, eftersom vi då får besök från Italien och för att jag kommer träffa lite au- pairer som jag haft mailkontakt med.

Bristen på vänner gör att jag får utforska en del själv. Känns dock mer tragiskt att sitta inne på mitt rum ensam, än att ge mig ut i London ensam. Funderar nästan på att göra en sightseeing tur någon dag... Dock aldrig mer den där jävla jump on- jump off tour som jag och Madde gjorde förra året. Rena rama rånet!

Idag har jag iaf besökt Science museum. Nördarnas paradis. Där kunde man finna prylar från industriella revolutionen till "framtiden", rymdprylar, gamla bilar o.s.v. Det var lagom intressant. Däremot blev jag hungrig så deras resturang framstod som mer intressant. Köpte min första fish n' chips och.....DET SMAKADE SKIT!!! Vad är det med detta folk och inte kunna laga mat? De har aldrig såser eller dressingar, jag ÄLSKAR sås och dressingar. De kan inte krydda heller. De serverade köttbullar med ris. MED RIS! For fuck sake! Vi kom på de jävla köttbullarna och vi vet att man inte äter det med ris! Urk... Folk i London verkar inte särskilt serviceinriktade heller, jag frågade efter ketchup och kassörskan fnös bara åt mig. Jag fick lust att lappa till henne. Som tur är så behärskade jag mig... Jag tänkte dock hämnas genom att lämna min tallrik kvar på bordet, men upptäckte till min besvikelse att det var meningen att man skulle lämna sin tallrik...

Fanns en 3D bio där, skulle jättegärna provat den men bion började lite för sent, eftersom jag börjar jobba vid halv fyra igen. Eller "jobba"... Hittade dock en hjärnscanner från 70- talet. Jag skulle inte gärna vilja haft hjärnfel på 70- talet.. Hm, det är iofs inget jag drömmer om nu heller.

image19


Har för övrigt också haft min första "gråt hemlängtan", det var fruktansvärt jobbigt. Kändes bättre efteråt dock. Längtar tills ikväll, då ska jag träffa Madde och Elin.


Tror för övrigt att Jocke och Richard skulle gilla det där museet.


Haha, just det...hittade en jätterolig bok där som jag först tänkte köpa till Mårre i julklapp, den heter något i stil med "Varför är snor grönt?". Hm, jag antar om man umgås med barn hela tiden så får humorn en viss....nivå, tillslut.

Take care.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som ett museum för grabbarna i familjen.
Kul bok!Den kan vi ha högläsning ur...
Ser fram emot rapporter från helgen!
Hälsa Madde och Elin!
Kram

2007-09-14 @ 17:45:03
Postat av: Maestro Fjortissimo

Köttbullar i sig är la ingen svensk 'upptäckt', men det var sannerligen 'vi' som kom på de svenska köttbullarna... därav namnet.
Crying is good.

Postat av: Dina

Tess!! Det är alltid lite knepigt i början, men efter ett tag hittar man sin plats i samhället. haha, det där lät lite klyschigt..men men, du förstår mig.. Var i Monaco igår, var VIPgäst på en nattklubb där, det var helt galet nice! Kom hem till Nice vid 6-tiden..Men var tvugna att sova här hos Lisa, vi lyckades nämligen tappa bort lägenhetsnycklarna(!). Lycka till att hitta dem..
Jag har förövrigt "sovit" ca 30 minuter denna morgon...har alltför mycket som rör sig i skallen. Det var en händelserik kväll, orkar inte gå in på detaljer..:P
Hursomhelst så saknar jag dig! Hur är familjen och barnet/barnen?? Lycka till med allt!
Puss o kram

2007-09-16 @ 11:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0