Fräls mig.

Jag var på drinks party igår. Vilket innebar 100 personer i lägenheten jag numera bor i plus ännu mera dricka.

Det hela började med att jag var dum nog att fråga Heather om jag kunde hjälpa henne med något inför festen. Hon näst intill skriker jaa och sätter mig i arbete. Jag lagar mat till barnen, diskar, skurar spisen och sopar golvet. Heather fungerade inte riktigt i stressen och dammsuger överallt där Nick redan dammsugit istället för där det inte hade dammsugits alls. Allting slutar i att Heather säger åt mig att göra mig i ordning klockan sex. KLOCKAN SEX! Festen började halv sju. Jag brukar vanligtvis ta några timmar på mig när jag ska göra mig i ordning för krogen. Testar kläder några ggr, ringer Elin, plattar håret, fixar musik, röker, dricker vin, sminkar mig, fixar frisyr, röker igen o.s.v. Inte här. Jag rusar in på mitt rum, tänker helvete, helvete, helvete. Jag hinner inte duscha, räddar frisyren genom tofsar, hårspännen och hårspray. Thank you God för tofsar. Jag börjar dessutom bli smått nervös inför att träffa 100 engelska damer och herrar mellan 50 och döden. Alla dessutom hyfsat religösa. Upptäcker att min klänning sitter annorlunda mot vad den gjorde innan jag kom hit, vilket resulterar i snygga osynliga hopsnörningar på de mest konstiga ställena. Samtidigt slår röksuget till. Jag var så röksugen att jag på allvar övervägde att tjuvröka inne på toan under fläkten. Hittar mina nikotintuggummin, tar två samtidigt och håller sedan på att dö när smaken slår till. Känns som om min hals är friterad. Upptäcker också att min kavaj inte har torkat. Minns min underbara mammas råd, hårtork. Där står jag, sugande på nikotintuggummin som om jag vore beroende, stressad och torkar min kavaj med hårtorken. 30- åriga deprimerade Bridget Jones wannabes, släng er i väggen! Det här är kreativa 19- åringar när de är på topp. Jävlar vad glamourös jag var.

Jag hinner iaf göra mig i ordning och kommer, lugn och sansad utan nikotintuggummin ut till dinning room där jag mötts av två unga pojkar. Detta gjorde mig glatt överraskad eftersom jag trodde att jag skulle vara ganska ensam om att fortfarande stolt bära ordet "ton" i min ålder. Pojkarna var jättetrevliga och den ena försökte supa mig full, han lyckades nog för en halvtimma eller så. Jag tror att det är något med kvinnors natur att dricka när de är nervösa för Heather körde på samma stil.

Kvällen blev tillslut hellyckad iaf. Barnaby gjorde några riktigt bra internskämt med mig och jag ler och tänker att "Shit, jag avskyr ju inte dig alls lika mycket längre...". Jag pratade med en jättejättejättegammal tant som var konstnär.
Hon: Hur länge har du varit här?
Jag: Tre veckor ungefär...
Hon:Du pratar jättebra engelska för att bara varit här i tre veckor.
Well, tanten behöver ju inte veta att jag "läst" engelska sedan sju års ålder...

Pratar med en annan medelålderskvinna. Hon var jätterolig. Hon skrattade hela tiden och sa you know i varenda mening. Men hon var gullig. Hon presenterade mig för Harry Potter älskande tant och en annan tant som jag nästan hade ett bråk med. Vi diskuterade huruvudia italienare eller fransmän är dryga och otrevliga. Det roliga är att varken hon eller jag är vare sig fransk eller italiensk. Hon var däremot lite dryg ändå.
Hon: Pratar du något annat språk förutom engelska?
Jag: Well, svenska...
Hon: Men det räknas inte...
Jag: Jag tycker det känns ganska viktigt när jag är i Sverige...
Hon: Men nu är du i London, dear.
Jag: Uppenbarligen...

Sedan hade jag ett komiskt samtal med en gubbe, som tur är så visade det sig att Heather inte heller förstod honom.
Han: Hello
Jag: Hello, I'm Tess..
Han: I'm bllqaohfadv
Jag: Okey, nice to meet you.
Han: Yes.
Jag: How do you know Heather and Nick?
Han: KJlskjndbnfkldöjxcaö
Jag: Yeah, yeah...okey...
Han: KJhsksjdfslskbhjd......Hahahahaaha
Jag: Jaa, hahahahaha...very funny...
Sedan gick han.

Iaf var det roligt med kristna människor som pratade mer om tro och Gud än vad prästen själv gör. Det var kul att religösa människor dricker så mycket vin. Pojkarna som serverade var trevliga och gulliga. De räddade min kväll några ggr. Hursomhelst, så stormtrivdes jag tillslut. Så jag gick med på att följa med till kyrkan på söndag. Om det är så här kul att vara religös, fräls mig!

Btw, blev erbjuden jobb i Buckingham Palace.

Nu är det fredag. Nu ska jag leva livet. Take care.

Kommentarer
Postat av: ulfen

KILL THE QUEEN!
(now the mi6 have you in their sights...)

2007-09-28 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0