Exotiska svenskar?

Jag börjar bli smått trött på alla konstiga fråger man får. Jag förstår inte riktigt vilken uppfattning London har av svenskar. Barnens frågor kan man iofs ursäkta med att de är barn... Men olika händelser har fått mig att fundera på vad Sverige egentligen sänder för signaler till omvärlden. Hur exotiska är vi på en skala? Hur belevade är vi i andras ögon?

* Do you have escalators in Sweden?
* Do you know what I mean when I say logical?
* Do you know what a shadow is? (Undra hur de uppfattar min engelska egentligen...)
* Do you have potatoes in Sweden?
* - WHAT??! Have you never made roast potatoes? - No, we don't have it in Sweden... - WHAT??! You're crazy...(Säger dem som äter mage ibland...)
* Do you know what Disney is?
* Have you heard of this Lady Brittany Spears? (Ja, han sa Brittany och inte Britney)
* What's a punkrocker? (Han hade ju bara pratat om global warming innan..)
* Do you have broccoli in Sweden?
* Jag: Yes, google is great... Han: How can you know about google?

Livet är fullt av överraskningar.

Kommentarer
Postat av: Josie

Hahahahaha helt underbart roligt!

2007-09-20 @ 18:51:48
URL: http://ungebarn.vichle.info
Postat av: chris ulf

What. Dot. The. Dot. Fuck! Exclamation mark. (Dot.)

2007-09-20 @ 23:05:54
Postat av: chris igen

Och vadå "no we don't have [roast potatoes] in Sweden"? You're not improving our image, are you? Are you some sort of imperialist swine? Backstabbing ass, you are.

2007-09-20 @ 23:08:12
Postat av: Rockhard

tja sis!
Allt bra i mitten av pölen? Har precis fått reda på att jag har ett korridorsrum i Linköping till nästa vecka! =D
Kul att läsa din blogg! Exotiska svenskar! Haha!
Have a nice day!

2007-09-21 @ 12:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0