Att leva för stunden.

Glömde berätta om en ny upplevelse som vi utsatte oss för i lördags, inne på vodkabaren. Självklart har de väldigt mycket shots inne på en vodkabar och därmed också väldigt mycket olika smaker. En smak är "Toffe popcorn". Jag menar bestämt på att vi måste prova för det är vår enda chans i hela livet att prova. Inte för att jag för mitt liv kan begripa hur vi skulle gå miste om något genom att inte prova. Förmodligen hade vi inte tänkt något mer på att det ens excisterar en sådan shot. Hursomhelst får jag mig själv, Madde och Elin att köpa varsin "Toffe popcorn shot". Elin kommer dock till sina sinnes fulla bruk genom att bara lukta på shoten, hon vägrar dricka. Men det löste sig ju, eftersom att jag och Madde efter haft i oss våra egna också delar på hennes.

Jag kan inte förklara den smaken för någon. Sprit kola smör. Kanske är en förklaring. Det var det vidrigaste jag någonsin satt i mig i alkoholväg. Ja, möjligtvis bland det värsta någonsin. Det var inte hemskt som att dricka ren tequila och tycka att det är hemskt starkt, för det smakade inte starksprit. Det smakade sprit kola smör. Det var hemskt, det var vidrigt och jag mår illa bara av att tänka på det. Men hej, det var ju vår enda chans i hela livet att prova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0