Att dricka eller inte dricka vin...

Tänkte att jag skulle försöka komponera ihop ett inlägg. Inte för att jag egentligen har så mycket att berätta, utan mer för att jag borde. Det här med att blogga sätter press på mig, jag känner att jag måste hålla kvar mina trogna 44 läsare. Fast å andra sidan kan jag känna press och ångest över det mesta, vi har ju konstaterat mer än en gång att mina mellannamn är "nu dör jag" och "jag får fan panik". Smickrande värre. Fast det är nog sant, jag och panik har en extremt nära relation. En ohälsosam nära relation.

Btw, mina trogna läsare vad har hänt med era kommentarer? Det är mest bara Christian jag kan lita på att han kommenterar nuförtiden. Hoppas det där fick honom att förstå att han ska kommentera det här inlägget också, bara för det så gör han det säkert inte... Fast nu kanske han gör det iaf bara för att jag sa att han inte kommer göra det...Herregud, ge upp Therese!

Jag kom på att jag lovade en gång i tiden att införa dagens lirare (Vi minns alla bilden på Madelenes stora kärlek, Unga Herkules) dagens citat och nu ska jag även införa dagens fråga som vi alla kan diskutera. Spännande värre, jag förstår att ni alla suttit och undrat vad som hände med dagens citat och lirare. Ja, jävlar...det här blir grejer. Men dagens fråga tror jag kan bli... intressant. Beroende på hur seriös jag är för stunden.

London. London. London. Jäklar vad allt känns...komplext i den här staden. Ena studen känner man sig jätteensam mitt bland alla 12 miljoner invånare, ibland får man panik över att man aldrig får vara ifred. Jag älskar London, men hatar Storbritannien. Ibland älskar jag pulsen, ljudet och dubbelmoralen som oftast finns i människors levnadssätt. Ibland vill jag bara ha tyst, lugnt och vettiga människor omkring mig. För att inte prata om alkoholkonsumtionen. Ibland känner jag att det är lugnt att vara med, jag vill sitta och dricka vin och prata om hur jag hatar mitt jobb. Ibland äcklar de mig och jag förstår inte hur någon kan dricka så mycket som genomsnittsbritten gör. Allting är svårt här, så enkelt är det.

Just jävlar, nu höll jag på att glömma det iaf... Så här kommer det:
Dagens lirare: Starbuckspojke. För att han alltid lyckas vara glad och för att han är så charmig på något sätt.
Dagens citat: "Baltstaterna och sånt har iaf en ursäkt".
Dagens fråga: Är det omoraliska att dricka vin när man är barnvakt?

Take care.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Som mamma säger jag naturligtvis att man inte ska dricka vin när man är barnvakt. Som kompis säger jag att inte så länge barnen är vakna;). Kram

2007-10-04 @ 13:00:45
Postat av: Sara (TES)

haha Tess gud vad jag saknar dig. jag ska kanske träffa Elin i helgen d ska bli kul.
Men jag tycker du ska ta o komma hem nu, du kan få en baginbox vin, jag lovar
<3

2007-10-04 @ 18:48:02
Postat av: christiano del ulfgreno

... Jesus drack ju för fan vin; självklart är det inte omoraliskt. Det är ju helt befängt.

2007-10-07 @ 20:02:03
Postat av: christiano del ulfgreno

... Men sen finns det nog en uppsjö av olika viner. Om vi säger till exempel att det verkligen var Guds blod du drack, dåtror jag faktiskt att en o annan krake skulle bli lite småförbannad. Gud, till exempel. Om jag läcker blod dricker jag för fan upp det själv. Annars blir det ju äckligt.

2007-10-07 @ 20:06:59
Postat av: Jag

Denna vinfråga skapade en del. Christian, det är självklart skitolagligt att dricka Guds riktiga blod.

2007-10-08 @ 20:05:50
URL: http://minkafferast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0