Time passes.

Jag har nu varit hemma ganska länge. Det känns otroligt skönt och...det hela känns som ett paradis. Jag hoppas på att få ett jobb snart också. Jul och pank är ingen bra kombination. Det är sådana saker som får människor att bojkotta julen och jag har noll förståelse för det. Okej, julklappar, julmat, pynt och gran och allt vad det är kostar både tid och pengar. Men det är en dag på hela året som vi visar varandra massor med kärlek och uppskattning, är det inte värt det då? Jag älskar iaf julen och jag ser framemot alltihopa. Jag ska ha bakdag med mina syskon, handla julklappar, pynta, pyssla hemma hos Elin och gå på Skansen. Sådana saker gör mig lycklig.

Nyårsafton är också en av världens bästa fester på året. Förra nyårsafton minns jag som ett dimmigt paradis med "Fever" spelandes om och om och om igen. Men varje nyårsafton är det också samma sak. Man måste bestämma sig. Det är nu, en gång per år, som man får chansen. Ska jag omstarta livet? Ska jag nystarta livet? Eller är jag nöjd? Jag älskar mitt liv på många sätt. Men samtidigt så tror jag på att aldrig bli nöjd, för då slutar man utvecklas. Fast det är mest sådant där man säger för att det låter bra... Har ni tänkt på hur mycket sånt det finns i livet? Saker man har ur sig för att det låter bra, men livet går inte att leva eller styra efter massa klyshor. Sedan antar, även jag, att en målsättning kan vara nödvändigt i livet. Ja, jag vet. Jag flummar nu. Men här kommer iaf saker som jag känner att jag borde veta innan det blir 2008 och jag går in på mitt 20: e år. Jag har inte åldersångest, jag har inte åldersångest, jag har inte åldersångest. Sådär, ja...

Saker jag, kanske pinsamt nog, inte vet svaret på och känner att jag måste veta innan det blir 2008:

1. Betyder ler och långhalm att man är lika eller olika?
2. Är Maria Gripe död eller lever hon?
3. Vilka är Sveriges femte, sjätte och sjunde största städer?
4. Vilket landskap är det som inte har några städer? Härjedalen?
5. Ska man tro eller inte tro på växthuseffekten?
6. Varför dödar J K Rowling Fred i sista boken och varför i helvete excisterar sista kapitlet? Det suger.
7. Är naglar hårt pressat hår? I så fall, varför har vi hårt pressat hår på våra fingrar och fötter?
8. Vad är det för skillnad på folkhögskolor och "vanliga" högskolor?
9. Vad är whiskey gjort av?
10. Hur kunde Rhiana får en jättehit med "Umbrella"???

Tacksam för svar.

Dagens lirare: Mårre. Som tack för att du hämtade mig och Madde i London.
Dagens citat: "Varför kallas engelsmän för pundhuvuden?" Mårre.
Dagens fråga: Heter hon Rhiana förresten?

Kommentarer
Postat av: Sara (TES)

hehe, Tess Lilla älskade underbara Tess.
Hon heter faktiskt Rihanna, Ri + hanna = Rihanna.
sådärja =)

2007-12-05 @ 18:38:46
Postat av: sofia

men hallå. lite besviken. Fråga 3, lärde du dig ingenting av Lennart, eller var det Gunnar? kommer inte ihåg. anyway, geografin. det var ju säkert en mvg fråga.
Å andra sidan, jag kommer inte heller ihåg..damn

2007-12-06 @ 00:22:49
Postat av: cu

Orebro femte stoersta? Think so...

och #7 are you serious? Sheesh, du bist eine lady marmelade.

2007-12-06 @ 00:50:02
Postat av: Jag

Örebro ligger väl ändå åttonde?

2007-12-07 @ 16:31:30
URL: http://minkafferast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0