Telefonsamtalet. Inte annorlunda än något annat.

Min telefon ringer. Ska bakis käka med Elin.

Jag: Hallå?
Elin: Ja, hejsan. Jag ringer från Telia därför att ni var kund hos oss för fem år sen.
Jag: Jasså, på så vis.
Elin: Det måste ju betyda att ni är intresserade av att ringa med oss, trots att ni har haft en annan operatör de senaste åren.
Jag (nervöst): Njaej.... vad får dig att tro det?
Elin: Men det är såhär vi gör, hoppar på folk, håller oss fast. Vi knäcker dem jävlarna! Allt för att de ska ringa med oss.
Jag börjar skratta och Elin kan inte hålla sig.
Elin: Oj, förlåt... Det var ett proffessionellt skratt. Det är så vi gör... Lyssna: Ha ha ha h a h a...
Jag: Tycker du är ganska störd.
Elin: Ursäkta?
Jag: JÄVLA TELIA FITTA!
Elin: Vad säger du?
Jag: Vet inte riktigt... skumt...
Vi pratar lite normalt ett tag tills...
Jag tror att jag är en rappare: Du fnattar, jag chattar och du börjar skratta,
Elin: Hahaha, va? Är det där någon Örebro grej?
Jag: Kan vara...
Elin: Som de där jäkla "Snälla Anna, jag ber dig..."
Jag: S1....
Elin: S1? Vem döper ett band till S1?
Jag: Så långt de kunde stava...
Elin: Ja...S och så är det ett S.
Jag fnissar lite.
Elin: Jävla ungar, sprang 7 åringar rakt ut i vägen!!!
Jag: Jävla S1 medlemmar...
Elin: Japp, är hemma hos dig nu...
Jag: Puss, hej!

Daniel har rosa bakgrund på sin blogg.


Kommentarer
Postat av: Dede

Hahahahahaaaa! Vad kul att du skaffat en blogg, "Gustav" :P (Alltför längesen man använde det namnet..) Nu har jag ännu en sak att göra under dagarna :-)
Puss o kram

2007-08-31 @ 10:04:42
Postat av: Madelene

Tänkte återigen återknyta till hur lite jag har att göra och påvisa att jag läser och funderar ivrigt (erik) över din blogg. Vi borde marknadsföra den och sätta upp en strategi om hur vi diskret ska återkommande reta daniel och hävda att han tycker felfelfel i hans rosagulligaallaandrasuger paradis. Det är som om han vill flirta med världen samtidigt som han vill tillägna den sina cynismer. Hoppas du har alldeles för lite att göra på ditt jobb idag igen, eftersom vi då förmodligen får se fler roliga inlägg.

2007-08-31 @ 12:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0