Min enda kriminella framgång...

När jag går hem från jobbet idag kommer jag ha lyckats undvika att jobba i två och en halv timma ungefär. Nu låter det som att jag är arbetsrädd och lat, men icke! Det hela handlar om att jag inte har några arbetsuppgifter att göra och jag vill inte åka hem för att jag har blivit ännu mera pengaberoende sedan min första lön. En bra lön kräver sin konsument, som jag brukar säga....eller i alla fall tänka. För mig själv. Lätt att man uppfattas som något dryg i jante Sverige annars.

Hm, jag tror jag har ljugit. Jag har faktiskt gjort en del under dessa två och en halv timma. Jag har gjort ganska viktiga saker. För mig. Saker som får min utveckling att stanna, min själ att må bra och min hjärna att tänka "Hm, måste verkligen fortsätta tjäna pengar... fast mamma är nog rätt så generös nu innan London".
Jag har:
* Tittat upp olika höstskor jag vill ha, hittat ca. fyra par.
* Undersökt utbudet av höstjackor, hittat noll jag vill ha. Men vet hur den ser ut som jag vill ha.
* Sett tre tröjor jag SKA köpa.
* Tittat på min fina Fred Perry väska som tyvärr ännu inte anlänt i mina händer. Suktar.
* Försökt tänka ut hur jag ska få väskan som finns på Entertainment i Örebro. ÖREBRO! Varför Gud? Varför såg ingen bara till att jag köpte den när jag stod där? Tänker klandra dig ett tag, Madde. Mest för att jag vet att du kan hantera det.
* Övertalat mamma till att min ipod måste hämtas idag. Finns ingen återvändo. Hämta ipod eller hennes dotter försvinner. Bara att välja, mamsen! Ett tag var jag nervös för vad hon skulle välja (mamma är trött och förkyld), men hon gjorde upp en snabb och effektiv handlingsplan. Snacka om chefsämne, min mamma. Älskar mamma.
* Skrivit ännu ett halv misslyckat blogginlägg.
* Köpt bussbiljett.
* Varit ute med mina arbetskompisar och rökt + handlat kaffe. Klarade inte av jobbets rävgift idag.
* Pratat facebook och hur företagen förlorar i produktivitet med Olina, Sarah och Linda. Nämner dem för övrigt för att de sitter här inne just nu och för att vi pratade om min blogg.

Ikväll ska jag ut. Ska bli kul. Huvudvärk imorgon. Wish me luck. Och bruscher, syster, bög och Sara- bangar- inte, vi ses ikväll. We gonna rock this time alive, one last time... London nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jasså du...tracka ner på mig bara, det var faktiskt inte jag som inte köpte väskan och nu är det ändå försent!!!!lätt att tracka ner på den som bor i Örebro förresten.

2007-08-30 @ 21:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0